
LIGA OCHRONY PRZYRODY 
Zarząd szkolnego koła LOP:
Opiekun LOP-u: Joanna Markusik ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT
Światowy Dzień Zwierząt (ang. World Animal Day) – święto obchodzone corocznie 4 października w dzień wspominania w Kościele powszechnym św. Franciszka z Asyżu, patrona zwierząt, ekologów i ekologii. Obchody tego dnia dnia mają na celu zmienić zachowanie ludzi w stosunku do zwierząt i uświadomienie im, że zwierzę to istota żywa, a nie rzecz i ma swoje prawa. SPRZĄTANIE ŚWIATA
MIĘDZYSZKOLNE KONKURSY PRZYRODNICZE
Głównym celem organizowanych konkursów jest rozwijanie kreatywności i zainteresowań twórczych, których inspiracją jest zmienność w przyrodzie.
PAMIĘTAMY... Uczniowie naszej szkoły w ostatnich dniach października składają kwiaty i zapalają znicze na grobie dr Leopolda Kobierskiego. Dr Leopold Kobierski był botanikiem,, a przede wszystkim nauczycielem i organizatorem społecznego ruchu ochroniarskiego na Śląsku. W swej długoletniej pracy zawodowej i społecznej kształtował postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży. Organizując i prowadząc Oddział Ligi Ochrony Przyrody skupił w swych szeregach wielu członków młodzieżowych i dorosłych. Oddział LOP w Bytomiu stał się największym oddziałem w Polsce. Wychował pokolenia ludzi wrażliwych na piękno przyrody i z poczuciem odpowiedzialności za jej stan.

MARSZE NA ORIENTACJĘ Uczniowie naszej szkoły uczestniczą w MARSZACH NA ORIENTACJĘ Pokonują leśne ścieżki przy pomocy własnych „nóżek”, mapy i kompasu. 
W NASZEJ SZKOLE PROWADZIMY WIELE AKCJI CHARYTATYWNYCH: -zbieramy karmę dla zwierząt ze schroniska - zbieramy zużyte baterie - zbieramy plastikowe korki na cele charytatywne ______________________ PRACOWNIA PRZYRODNICZA i JEJ MIESZKAŃCY W naszej pracowni mieszkają zwierzątka: patyczaki, koszatniczki i rybki. Uczniowie podczas zajęć dodatkowych bardzo chętnie im sprzątają, opiekują się nimi, ale również mają szanse dowiedzieć się ciekawych informacji o pochodzeniu, żywieniu i środowisku ich życia. Ponadto możne je wziąć na ręce, gdyż są bardzo do nas przyzwyczajone.
______________
|