Menu główne
Start
Aktualności
Gazetka szkolna
Kalendarz roku szkolnego
Egzamin ósmoklasisty
Wydarzenia szkolne
O naszej szkole
Dokumenty szkolne
Wykaz podręczników
Plan lekcji
Zajęcia pozalekcyjne
Świetlica szkolna
Gabinet logopedy
Biblioteka szkolna
Klub Europejski
Programy-projekty-akcje
Projekty unijne
Projekt edukacyjny "Dzieci polskie..."
Projekt Pokłady Kultury
Sport w szkole
Szkoła Promująca Zdrowie
Oddziały szpitalne
SKO
Sześciolatek w szkole
Uczeń z klasą
Foto-galeria
Petycje
RODO
Szukaj
Nauczanie na odległość
Język polski PDF Drukuj Email
Wpisał: Asia   
23.03.2020.
Image
Nauczanie na odległość
 
 
  
Nauczyciel pani Ewa Kowalik

25.03.2020r.

klasa 5a i 5d.

Temat: Podmiot szeregowy i domyślny.
1. Wykonać  ćwiczenie  Na rozgrzewkę na samej górze strony 236 zapisać wyrazy, które są podmiotami.
Zapis w zeszycie:
Podmiot złożony z kilku wyrazów nazywamy podmiotem szeregowym.
2. Teraz wykonajcie ćwiczenie 1 ze strony 236.
3. Poproszę Was teraz o przeczytanie  i wykonanie ćwiczenia 2 ze strony 236. Za 5 minut napiszcie mi mailem odpowiedzi.
4. W drugim zdaniu nie ma podmiotu wyrażonego słowem, ale możemy się domyślić, że wykonawcą czynności w drugim zdaniu jest dziadek. Wynika to z treści zdania pierwszego i formy orzeczenia  wrócił ( 3 osoba liczby pojedynczej – ON). Zapiszcie sobie w zeszytach NOWĄ WIADOMOŚĆ NA DOLE STRONY O PODMIOCIE DOMYŚLNYM.
5. Wykonajcie teraz ćwiczenie 4 ze strony 237. Jako odpowiedź przyślijcie mi wyrazy, które wskazują na podmiot domyślny, tzn. ja, ty, oni, wy.
6. Odpowiedzi  z ćwiczenia 4 str. 237 przyślijcie mailem.  
 
27.03.2020r.
 
 klasa 5a i 5d.

Temat: Pisownia wyrazów z ch i h.
1. Utrwalenie wiadomości z poprzedniej lekcji.
Polecenie. Podkreśl podmioty w poniższych zdaniach
Wojtek kupił ryby i owoce.
Na stole leżą nożyczki i mazaki.
Nie przyjdzie do nas.
2. Odpowiedzi przyślijcie  mailem w trakcie zajęć.
3. Zapisanie tematu.
4. Przypomnienie zasad ortograficznych pisowni ch i h – str. 238 tabelka.
5. Wykonanie w zeszycie ćwiczeń 1 str. 238, 3 i 4  str. 239
6. Dla chętnych -wykonanie  ćwiczeń  3,5 ,online https://epodreczniki.pl/a/mucha-choruje-hiena-harcuje-czyli-o-ch-i-h/DyhX9OcZZ
7. Na wykonane z podręcznika ćwiczenia  czekam po zakończeniu zajęć.
Na pytania i wątpliwości odpowiadam mailem w trakcie zajęć lub dzisiaj w trakcie dyżuru w godzinach 13-14.
 
 
30.03.2020r.
 
klasa 5a i 5d
 
Temat: Czas na powtórkę. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o mitach, związkach frazeologicznych i budowie zdania z wykorzystaniem podręcznika i prezentacji multimedialnej.
Na dzisiejszej lekcji będziemy utrwalać  wiadomości o mitach, związkach frazeologicznych i budowie zdania z wykorzystaniem podręcznika i prezentacji multimedialnej.
Na początek poprawa minisprawdzianu  z piątku. Odpowiedzi przysyłają uczniowie, którzy nie pisali sprawdzianu w piątek lub nie zaliczyli go lub chcą poprawić ocenę. Na odpowiedzi czekam 10 minut.
Moja przyjaciółka lubi róże i piwonie.
Znalazł się w dobrej sytuacji.
Iwonka i Kasia zrobiły porządek w mieszkaniu.
Teraz proszę zapisać temat zajęć : Czas na powtórkę.
Na początku zajęć zapoznajcie  się z notatką „To już potrafię!” na stronie 240.
Teraz  proszę o wykonanie ćwiczenia 9 ze strony 242. W ćwiczeniu tym utrwalamy umiejętność poprawnego użycia frazeologizmów pochodzących z mitologii,
Następnie wykonujemy  ćwiczenie 12 ze str. 242, w którym ważne jest dodanie określeń do podmiotu i orzeczenia. Zauważcie, że trzeba to zrobić zgodnie z informacjami z mitów. Pamiętajcie, że zawsze możecie skorzystać z podręcznika.
Ostatnie ćwiczenie znajdziecie poniżej.
Polecenie:  W  poniższych zdaniach podkreśl podmiot ( jedna linia) i orzeczenie ( dwie linie). Uczniowie chętni mogą spróbować narysować wykresy tych zdań.

Wielbłąd nigdy nie widzi swojego garbu.
Każdy patrzy przez własne okulary.

Czekam na wasze prace oraz pytania do końca zajęć.
Po zajęciach zachęcam do wysłuchania :
https://www.youtube.com/watch?v=HnwsUyJUwUc
 
 
01.04.2020r.

Klasa 5a
 
Temat: W świecie chłopców z Placu Broni. Zajęcia z wykorzystaniem podręcznika, tekstu lektury.

Proszę odczytać wiadomości o lekturze i autorze ze str. 100, a następnie zapisać w zeszycie 3 informacje, które uważacie za najważniejsze. Przeczytajcie poniższe fragmenty książki i uzupełnijcie notatkę

Fragment 1
„ Przyszła więc kolej na Barabasza. Teraz on wystąpił do przodu. Posłał mordercze spojrzenie Kolnayowi, z którym zawsze się spierał. Pamiętał jeszcze o niedawnym zdarzeniu z kapeluszem na Placu Broni, przed głosowaniem... Ale co robić, wyjął z kieszeni sporządzoną z gumy pieczątkę wraz z poduszką do stemplowania i posłusznie postawił ją na nauczycielskim stole. Nauczyciel obejrzał pieczątkę. Napis brzmiał: „Związek Kitowców, Budapeszt, 1889”. Profesor Rac stłumił uśmiech i znów pokiwał głową. Ośmieliło to Barabasza do tego stopnia, że sięgnął w kierunku stołu i chciał zabrać z powrotem pieczątkę. Ale profesor położył na niej dłoń.”

Fragment 2
„Był ciepły, marcowy dzień i przez szeroko otwarte okno, wraz z powiewem wiatru, napłynęły do klasy radosne tony.”

Fragment 3
„Plac, pusty plac... O, zdrowe i rumiane wiejskie dzieci z Wielkiej Niziny Węgierskiej! żyjecie oto na rozległych przestrzeniach i wystarczy wam uczynić jeden tylko krok, aby znaleźć się w szczerym polu, pod błękitem cudownego nieboskłonu. Wasze spojrzenia przywykły do bezkresnych pól i szerokich horyzontów. Wy nie zostałyście wtłoczone w mury wysokich kamienic i nie domyślacie się nawet, jak wielkim skarbem jest dla budapeszteńskich chłopców zwykły, pusty plac. Taki plac to dla miejskich dzieci rozległa równina, to wspaniała przestrzeń! Słowem - ich Wielka Nizina. Taki plac to wolność, to pełna swoboda. I pomyśleć, że ów plac jest tylko zwykłym skrawkiem ziemi ogrodzonym z jednej strony rozwalającym się płotem, a z pozostałych stron zamkniętym przez szare mury kamienic, wznoszących się wysoko pod niebo. Dziś stoi na tym placu przy ulicy Pawła smętna, zatłoczona, czteropiętrowa kamienica. Jej lokatorzy nie mają pojęcia o tym, że na tym właśnie skrawku ziemi znajdował się ongiś ów słynny Plac Broni, który dla garstki uczniów stał się symbolem ich młodości.”

Uzupełnijcie notatkę:

Miejsce akcji:
Państwo:………………………………
Miasto:…………………………………
Ulice, miejsca w mieście: ………………………………………………
Czas akcji:
Pora roku………………………….……
Miesiąc………………….………………
Rok…………………………………………………….
Wiek ………………………………………………….
Na zakończenie lekcji poproszę Was o przygotowanie na piątkowe zajęcia informacji o głównych bohaterach powieści.
 
 
 
02.04.2020r.

Drodzy uczniowie i rodzice! Zadania, materiały i zasoby do nauki języka polskiego przesyłane są przez MobiDziennik w dniu lekcji. Utrzymujemy dotychczasową formę komunikacji.
 
 _________________________________________________________
 
 
Nauczyciel pani Monika Sędzik
 
25.03.2020r.

Klasa 5C

Czy znasz treść lektury "Tajemniczy ogród"?

Link do zadań na portalu Padlet bezpośrednio u nauczyciela

 

26.03.2020r.

Klasa 6a

Temat" "Mazurek Dąbrowskiego"- pieśń wszystkich Polaków.

www.youtube.com/watch?v=o9KavXCl-R0

epodreczniki.pl/a/wspolna-piesn/D19nV5P17

scholaris.pl/zasob/63452

 

27.03.2020r.

klasa 5c 

Temat: Dorośli i dzieci w lekturze " Tajemniczy ogród".

Link do zadań na portalu Padlet bezpośrednio u nauczyciela

 

30.03.2020r.

Klasa 5c


Temat: Jak zredagować opis krajobrazu?
Materiały na lekcję
W linku na portalu Padlet bezpośrednio u nauczyciela
Proszę o:
1. Zapoznanie  się z wiadomościami z kanału Youtube - wskazówki, jak zredagować opis krajobrazu.
2. Zapisanie tematu lekcji: jak zredagować opis krajobrazu?
3. Wykonywanie po kolei ćwiczeń, które proponuje nauczyciel w materiale (link do lekcji powyżej)
4. Przepisanie do zeszytu słownictwa związanego z położeniem przedmiotów względem siebie- schemat 2.
5. W razie problemów przypomnienie wiadomości o przyimku  epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/DNRhSSVkH
6. Zadanie domowe:
Zredaguj opis jednego z krajobrazów znajdujących się na stronie www.polskatolubie.pl/ilustracje-polskie-krajobrazy/
Gotową pracę proszę odesłać do mnie do 2.04.2020
Powodzenia!

 
Klasa 6 a

Temat lekcji: Pojedyncze czy złożone bez problemu określone.
Proszę o:
1. Zapisanie tematu lekcji.
2. Otworzenie materiałów znajdujących się w linku epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone---bez-problemu-okreslone/DF7lrPhlv
3. Przypomnienie wiadomości o budowie zdania. Wykonanie zadań od 1 do 5 ( cały czas działamy na stronie internetowej epodręczniki- link powyżej)
4.  Zadanie domowe: zrób w zeszycie ćw.6 i odeślij do mnie.
Dla chętnych: narysuj wykresy zdań z ćw. 5 i napisz, czy są współrzędnie, czy podrzędnie złożone.

 

31.03.2020r.

Klasa 6a.

Temat :W muzeum.

1. Zapisujemy  temat lekcji.

2. Otwieramy link:

epodreczniki.pl/a/w-muzeum/D5yC06bNH

3. Wykonujemy ćw. 1 - Zredaguj zaproszenie do zwiedzenia wybranego muzeum. Pamiętaj o słowach zachęty i atrakcyjnej formie.

4. Czytamy wiersz W. Szymborskiej "W muzeum"

5. Wykonujemy w zeszytach ćw. 4,5,6,7 i 10.

6. Dla chętnych na zad. dom. ćw. 14.

 

01.04.2020r.

Klasa 5c

Temat lekcji: Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie. Utrwalenie wiadomości.

1. Zapisujemy temat lekcji.

2. Otwieramy link epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzednie/d15nbngng. 

Przypominamy wiadomości o zdaniach złożonych współrzędnie i podrzędnie.

3. Wykonujemy ćwiczenia 1 i 2.

4. Otwieramy link 

Learningapps.org/1142374 i wykonujemy ćwiczenia.

5. Wracamy do lekcji epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzednie/d15nbngng. 

6. Czytamy wiadomości i wykonujemy ćw. 4

7. Otwieramy linki i wykonujemy ćwiczenia

Learningapps.org/4741542,  https://learningapps.org/6133174

Learningapps.org/1111775

8. Zadanie domowe.

Wykonaj w zeszycie zad. 3 (link do lekcji). Wyślij zadanie do nauczyciela.

 

Klasy 5c i 6a

Drodzy uczniowie i rodzice! Zadania, materiały i zasoby do nauki  JĘZYKA POLSKIEGO znajdziecie na portalach : WWW. GOV.PL  WWW. EPODRĘCZNIKI.PL/ZDALNE LEKCJE LUB APLIKACJI LEARNINGAPPS, a komunikujemy się przez dziennik elektroniczny.

_____________________________________________________________ 
 
 
Nauczyciel pani Dorota Wiśniowska

25. 03. 2020r.

Klasa 4a

Temat: Pisownia wielką literą – państwa, regiony, miasta, dzielnice i wsie.
    1. Zapoznanie się z materiałem dotyczącymi zasad pisowni wielką literą państw, regionów, miast, dzielnic i wsi oraz nazw ich mieszkańców - podręcznik do języka polskiego str. 274.
    2. Wykonanie w zeszycie notatki  – „Nowa wiadomość – zasady ortograficzne”- str. 274.
    3. Wykonanie w zeszycie ćwiczeń z podręcznika-  str. 274 ćw. 1, str. 275 ćw. 2, str. 276 ćw. 6.
    4. Nauczanie się poznanych zasad ortograficznych.
Powodzenia!

Klasa 4bt

Temat:  Pisownia wielką literą – państwa i regiony.
    1. Zapoznanie się z materiałem  dotyczącymi pisowni wielką literą nazw państw, miast i ich mieszkańców-   podręcznik do języka polskiego str. 274.
    2. Wykonanie w zeszycie notatki  – „Nowa wiadomość – zasady ortograficzne” – str. 274.
    3. Wykonanie w zeszycie ćwiczeń z podręcznika-  str. 274 ćw. 1.
    4. Nauczanie się poznanych zasad ortograficznych.
Powodzenia!
 
 
26.03.2020r.
 
Klasa 8a

Temat: „Kamienie na szaniec” – wymowa i przesłanie utworu.

    1. Zapoznanie się z materiałami ze strony
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-male-dzialanie/D3DMOuLb2
    2. Wykonanie zadań ze strony e-podręczniki :  ćw. 2.5, 3.1, 6, 10, 11
    3. Wyjaśnienie tytułu utworu określenie przesłania utworu. (notatka do zeszytu)
    4.  „Kamienie na szaniec” jako literatura faktu (notatka do zeszytu)
„Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego należy zaliczyć do literatury faktu.
literatura faktu - współczesna literatura narracyjna o charakterze dokumentarnym, obejmująca gatunki z pogranicza literatury i dziennikarstwa, jak powieść-dokument, wydarzenia i postacie przedstawione w takich dziełach są autentyczne
    5. Zadanie pisemne na ocenę (termin do piątku 27. 03. 2020r. do godziny 20.00)
Którego z bohaterów "Kamieni na szaniec" podziwiam najbardziej i dlaczego? (rozprawka z elementami charakterystyki)

Klasa 7b   

Temat: Przeżycia wewnętrzne bohatera utworu – opis na podstawie „Latarnika” H. Sienkiewicza.
    1.  Zapoznanie się z materiałem filmowym ze strony https://www.youtube.com/watch?v=QGej46aCWA0  "Jak zredagować opis przeżyć wewnętrznych?"
    2. Wykonanie  w zeszycie notatki dotyczącej  tego, co to jest opis przeżyć wewnętrznych na podstawie wiadomości z podręcznika str. 84.
    3. Wykonanie zadania  z podręcznika zad. 4 ze strony 169.
    4. Wykonanie  zadania pisemnego: (zadanie na ocenę, termin wykonania do piątku 27. 03. 2020 r. do godz. 20.00 )
Korzystając ze zwrotów ze str. 84 i na podstawie obejrzanej prezentacji, napisz opis przeżyć wewnętrznych "Tego zdarzenia nigdy nie zapomnę" (opis prawdziwego lub wymyślonego zdarzenia). Długość pracy 160/180 słów. Proszę nie korzystać z gotowych prac z Internetu. Jeżeli taka praca się zdarzy, zostaniesz poproszony o wykonanie zadania jeszcze raz.
Prace proszę przesłać w dowolnej formie (załączony dokument, zdjęcie, treść zadania wpisana bezpośrednio w wiadomość na Mobidzienniku)
 
 
27. 03. 2020r.

Klasa 4a

Temat: Poznajmy ludzi teatru.
W związku z przypadającym dzisiaj Międzynarodowym Dniem Teatru zapraszam do zapoznania się z informacjami o ludziach teatru.
    1. Zapoznanie się z filmem „ Jak powstaje spektakl teatralny?„  ze strony https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0
    2. Zapoznanie się z materiałami z podręcznika str. 188-189.
    3. Zrobienie w zeszycie krótkiej notatki na temat ludzi teatru (na podstawie podręcznika).
    4. Wykonanie w zeszycie zad. 2 str. 190.
Powodzenia!

Klasa 4b

Temat: Pisownia wyrazów wielką literą- ćwiczenia .
    1. Przypomnienie zasad pisowni nazw państw i miast oraz nazw ich mieszkańców.
    2. Przypomnienie, że  nazwy państw i  ich mieszkańców piszemy wielką literą.
Nazwy miast  piszemy wielką literą, a nazwy ich mieszkańców piszemy małą literą.
Małymi literami piszemy przymiotniki utworzone od nazw państw i miast.
(podręcznik str. 274)
    3. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń: str. 76 ćw. 3 i str. 77 ćw. 5.
Powodzenia!
 

 
30. 03. 2020r.

Klasa 4a

Temat: Co się zdarzyło w karczmie Rzym?- poznanie i omówienie tekstu Adama Mickiewicza „Pani Twardowska”.
    1. Obejrzenie bajki na podstawie ballady Adama Mickiewicza „Pani Twardowska”
https://www.youtube.com/watch?v=Vo2ORA4h0-c

    2. Przeczytanie ballady „Pani Twardowska” z podręcznika str. 177.
    3. Wysłuchanie treści ballady Adama Mickiewicza
https://www.youtube.com/watch?v=mc5q2YO26Ik

    4. Wykonanie zadań pod tekstem ze str. 183 (zapis odpowiedzi w zeszycie): zad. 3,4,5
    5. Wykonanie pisemnie zadania 9 str. 183.
Opis pana Twardowskiego można wykonać w dokumencie tekstowym i wysłać poprzez Mobidziennik  lub w zeszycie i wysłać zdjęcie. Zadanie będzie oceniane.
Pozdrawiam!

Klasa 4b

Temat: Dobroć nagrodzona – omówieni baśni Ch. Perrault „Kopciuszek”.
    1. Obejrzenie bajki o Kopciuszku
https://www.youtube.com/watch?v=67F05aFN1wk

    2. Zapisanie w zeszycie definicji baśni ze str. 206.
    3. Przeczytanie z podręcznika baśni „Kapciuszek” Charlesa Perrault- str. 200-205. (można baśń przeczytać później – zgodnie z możliwościami konkretnego ucznia)
    4. Wykonanie zadania z podręcznika (po przeczytaniu baśni) zad. 6 str.206.
    5. Wykonanie ilustracji (rysunku) do baśni. Zadanie będzie oceniane. Proszę o odesłanie zdjęcia wykonanej pracy.
Pozdrawiam!

Klasa 7b

Temat: Poznajemy mowę zależną i niezależną.
    1. Zapoznanie się z informacjami umieszczonymi w podręczniku str. 235.
    2. Zrobienie krótkiej notatki w zeszycie na temat mowy zależnej i niezależnej
z „Nowych informacji’. (str.235)
    3. Skorzystanie z materiałów umieszczonych na stronie e-podręczników :
https://epodreczniki.pl/a/mowienie-o-mowieniu/D1ElCSpuU

Wykonanie zad. 1 i 2 (online – na stronie epodręczników)
    4. Wykonanie w zeszycie ćwiczenia z podręcznika  - zad.2a str. 236.
Pozdrawiam!                           
 
 
 
31.03/2020r.
 
Klasa 7B

Temat: Mowa zależna i niezależna – ćwiczenia.

Przypomnienie wiadomości o mowie zależnej i niezależnej z podręcznika  str. 235.
Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń : str. 46-47 zad. 1,2,3,4.
Wykonanie karty pracy.
Zadań ani karty pracy nie trzeba odsyłać, służą one utrwaleniu wiadomości.

Dziękuję za wszystkie odesłane wcześniej  prace. Pozdrawiam serdecznie.

 
01.04.2020r.

Klasa 4a

Temat: Dobroć nagrodzona – omówieni baśni Ch. Perrault „Kopciuszek”.
Obejrzenie bajki o Kopciuszku https://www.youtube.com/watch?v=67F05aFN1wk
Zapisanie w zeszycie definicji baśni ze str. 206.
Przeczytanie z podręcznika baśni „Kapciuszek” Charlesa Perrault- str. 200-205.
Wykonanie zadania z podręcznika (po przeczytaniu baśni) zad. 5 str. 205 i
zad. 6 str.206. Zadań nie trzeba odsyłać.

Dziękuję za przesłane już prace, dzisiaj ( środa) upływa termin ich nadesłania.
Pozdrawiam!

Klasa 4b

Temat: Jak napisać zaproszenie?
Przeczytanie z podręcznika informacji o zaproszeniu, str. 209.
Zapisanie w zeszycie definicji zaproszenia (zdanie na samej górze podręcznika, str. 209.)
Przepisanie do zeszytu przykładu zaproszenia ze str. 209 (dół strony).
Obejrzenie filmu ze strony internetowej https://www.youtube.com/watch?v=Uv2Wl9HcwVk
Przypominam o odesłaniu zadania – ilustracji do baśni „Kopciuszek”.
Pozdrawiam!
 
 
02.04.2020r.

Drodzy uczniowie i rodzice! Zadania, materiały i zasoby do nauki języka polskiego przesyłane są przez MobiDziennik w dniu lekcji. Utrzymujemy dotychczasową formę komunikacji.
 
 
 _________________________________________________________________
 
 
Nauczyciel pani Urszula Nurkowska
 
25.03.2020r.
 
klasa 8b

Temat: Dlaczego powieść Stefana Żeromskiego nosi tytuł "Syzyfowe prace"?

Środki dydaktyczne: karta pracy; podręcznik str. 146




klasa 8c

Temat: Dlaczego powieść Stefana Żeromskiego nosi tytuł "Syzyfowe prace"?

Środki dydaktyczne: graficzna karta pracy; podręcznik str. 146


 
 
26.03.2020r.
 
Klasa 5b

Temat: Początki świata według Greków.
Środki dydaktyczne: podręcznik str. 202


Klasa 6d

Temat: Teatr zwraca uwaga na to co ważne - rola teatru w życiu człowieka.
Środki dydaktyczne:  podręcznik str. 94
link: https://epodreczniki.pl/a/co-to-jest-teatr/DpbnT9qxn
 
 
27.03.2020r.
 
Klasa  8c
 
Temat: Stała para - rzeczownik i przymiotniki. Utrwalenie wiadomości

Środki dydaktyczne
• podręcznik - str. 172-173,
• zeszyt ćwiczeń (kl. 8) – str. 36 i 37,

1. Przypomnienie wiadomości o rzeczownikach i przymiotnikach – należy przeczytać informacje w podręczniku - str. 172 – 173.

2. Wykonywanie ćwiczeń – zeszyt ćwiczeń str. 36 i 37
• ćw. 4 – wpisać brakujące formy rzeczowników,
• ćw. 6 – uzupełnić zdania przymiotnikami w różnych stopniach,
• ćw. 7 – podkreślić przymiotniki.

3. Wykonywanie ćwiczeń interaktywnych – link:https://epodreczniki.pl/a/o-rzeczowniku-rzeczy-kilka/DdY7DNJSD
 
 
Klasa 8b
 
Temat: Stała para - rzeczownik i przymiotniki. Utrwalenie wiadomości

Środki dydaktyczne
• podręcznik - str. 172-173,
• zeszyt ćwiczeń (kl. 8) – str. 36 i 37,

1. Przypomnienie wiadomości o rzeczownikach i przymiotnikach – należy przeczytać informacje w podręczniku - str. 172 – 173.

2. Wykonywanie ćwiczeń – zeszyt ćwiczeń str. 36 i 37
• ćw. 4 – wpisać brakujące formy rzeczowników,
• ćw. 6 – uzupełnić zdania przymiotnikami w różnych stopniach,
• ćw. 7 – podkreślić przymiotniki.

3. Wykonywanie ćwiczeń interaktywnych – link:https://epodreczniki.pl/a/o-rzeczowniku-rzeczy-kilka/DdY7DNJSD
 
 
 
30.03.2020r.
 
Klasa 5B

Temat: Z wizytą na Olimpie – poznajemy greckich bogów.

Środki dydaktyczne:
• podręcznik do języka polskiego,
• platforma edukacyjna e-podreczniki.pl

1. Zapoznanie się z infografiką – podręcznik strona 206-207.

2. Pisemna notatka w zeszycie o bogach z uwzględnieniem informacji – jaką dziedziną opiekowali się poszczególni bogowie i jakie posiadali charakterystyczne przedmioty-atrybuty.

3. Zapamiętanie wymienionych w podręczniku bogów i ich atrybutów.

4. Wykonanie ćwiczeń interaktywnych ( dla chętnych ) - link https://epodreczniki.pl/a/przeszlosc-mityczna---swiat-bogow-i-herosow/DgnHR8fgF

5. Pisemne wykonane interaktywnego ćwiczenia numer 2 z wyżej podanego linku (dla chętnych).

   Przypominam o systematycznym czytaniu lektury „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”.http://www.stypendiada.pl/files/Lew,%20czarownica%20i%20stara%20szafa.pdf



Klasa 6D

Temat: Pisownia wielką i małą literą.

Środki dydaktyczne:
• podręcznik do języka polskiego,
• platforma edukacyjna e-podreczniki.pl

1. Zapoznanie się z materiałami dotyczącymi zasad pisowni wielką i małą literą – podręcznik do język polskiego strona 178-179.

2. Wykonanie w zeszycie notatki o zasadach pisowni wielką i małą literą – „Przypomnienie zasad ortograficznych” strona 178-179, 181.

3. Zapamiętanie zasad ortograficznych.

4. Pisemne wykonanie ćwiczeń sprawdzających opanowanie zasad – podręcznik - ćwiczenie 1 strona 178, ćwiczenie 6 i 7 – strona 180.


Przypominam, że systematycznie czytamy lekturę „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza.https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/w-pustyni-i-w-puszczy.html
 
 

31.03.2020r.

Klasa 5B

Temat: Jak powstały pory roku? Poznajemy mit ,,Demeter i Persefona”.

Środki dydaktyczne:
• podręcznik do języka polskiego,
• strona internetowa youtube

1. Zapoznaj się z tekstem – podręcznik strona 208-210.

2. Opowiedz głośno mit, jeżeli to możliwe komuś z domowników.

3. Teraz wyobraź sobie ,że jesteś Demetr. Opowiedz całą historię z jej perspektywy. Jeżeli chcesz poćwiczyć poprawne pisanie, zrób to pisemnie. Napisz ją do piątku-03.04.2020r. lub  do poniedziałku-06.04.2020r.

4. Nazwij uczucia jakie towarzyszyły Demeter po stracie córki. Podziel je na dwie kategorie - po stracie córki i po jej odzyskaniu. Możesz to zrobić w formie, znanego Ci z lekcji „ słoneczka " lub innej, która Ci odpowiada.

5. Sformułuj 3 argumenty, których mogła użyć Rea, aby nakłonić Zeusa do zmiany jego srogich wyroków. Zapisz je w zeszycie.

6. Teraz po ciężkiej pracy możesz się zrelaksować, oglądając przedstawianie Twoich rówieśników.
     Kliknij na link https://www.youtube.com/watch?v=iuRVljCDSuU
 

Klasa 6D

Temat: Zagraniczni goście w naszym języku, czyli o pisowni wyrazów obcych.

Środki dydaktyczne:
• podręcznik do języka polskiego,
• zeszyt ćwiczeń.

1. Zapoznanie się z materiałami dotyczącymi zasad pisowni wyrazów obcych – podręcznik do języka polskiego strona 178-179.

2. Wykonanie w zeszycie notatki o zasadach pisowni wyrazów obcych – „Przypomnienie zasad ortograficznych” strona 281.

3. Zapamiętanie poznanych zasad pisania wyrazów obcych.

4. Pisemne wykonanie ćwiczeń sprawdzających opanowanie zasad – podręcznik - ćwiczenie 1 strona 281.

5. Pisemne wykonanie ćwiczenia numer 2, strona 282.

Przypominam, że systematycznie czytamy lekturę „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza.
 
 
 
01.04.2020r.

Drodzy uczniowie i rodzice! Zadania, materiały i zasoby do nauki języka polskiego przesyłane są przez MobiDziennik w dniu lekcji. Utrzymujemy dotychczasową formę komunikacji.
_______________________________________________________________ 
 
   

Nauczyciel pani Agnieszka Potempska -Werner

25.03.2020r

klasa 6B, 6C

Temat: Życie bez życia w wierszu Wisławy Szymborskiej "Muzeum"

link: epodreczniki.pl/a/w-muzeum/D5yC06bNH

 

26.03.2020r

klasa 7a, 7c

Temat: Cicho wszędzie, głucho wszędzie....- czyli o tradycjach w Dziadach cz.II

Środki dydaktyczne : dramat "Dziady" cz.2 , karta pracy dostosowane do poszczególnych klas, link:

www.youtube.com/watch?v=PkrEoGnLaz0

 
 
27.03.2020r.
 
klasa 6b, 6c
 

Dzień dobry !

Mam nadzieję, że dajecie radę z czasem spędzanym w domu. Przesyłam polecenia na piątek 27 marca.

Zapiszcie w zeszycie temat lekcji : Zdanie a równoważnik zdania.

Dziś pracujcie z podręcznikiem str.227 .Przypominam osobom, które nie mają podręcznika lub ćwiczeń, że wszystkie  są dostępne online na stronie Nowej Ery.

Zróbcie krótką notatkę o rodzajach wypowiedzeń

A teraz ćwiczenia. Pisemnie w zeszycie zad.1 (podręcznik) na tej samej stronie, czyli 227

Następnie-ćwiczeniówka str. 50 ćw. 3.

Na eduello, gdzie lubicie pracować przygotowałam Wam również test. Proszę rozwiązać go do poniedziałku. Będą za niego oceny .Powodzenia!

To tyle na dzisiaj. Dziękuję za współpracę i pozdrawiam

 
 

30.03.2020r.

Klasa 7a,7c

Temat: Od dramatu do plakatu. Tworzymy plakat teatralny dotyczący Dziadów cz.2

1.       Proszę zapisać temat i przepisać notatkę graficzną

 plakat

2.       Plakat teatralny to pierwszy kontakt widza ze spektaklem, pierwsza interpretacja i artystyczna wypowiedź na jego temat. Proszę abyście spróbowali wykonać plakat, afisz teatralny do planowanego spektaklu pt. Dziady cz.2

3.        Zdjęcia Waszych afiszy prześlijcie do mnie .

 
 

Klasa 6b, 6c

Temat: Gdzie mieści się wyobraźnia? 

Cel na dziś:

- przeczytam i przeanalizuję wiersz Zbigniewa Herberta Pudełko zwane wyobraźnią.

Na co będziemy zwracać uwagę:

- wiem, czym są środki poetyckie, stylistyczne,
- wyszukuję środki stylistyczne zawarte w tekście,
- objaśniam znaczenia przenośne w wierszu,
- wyjaśniam, czym jest dla podmiotu lirycznego wyobraźnia.

Zapisz temat w zeszycie. Przeczytaj wiersz : Pudełko zwane wyobraźnią. Tutaj możesz go także wysłuchać : www.youtube.com/watch?v=fim26BhtsGE

Zbigniew Herbert

Zastukaj palcem w ścianę
z dębowego klocka
wyskoczy
kukułka
wywoła drzewa
jedno i drugie
aż stanie
las

zaświstaj cienko -
a pobiegnie rzeka
mocna nić
która zwiąże góry z dolinami

Chrząknij znacząco -
oto miasto
z jedną wieżą
szczerbatym murem
i domkami żółtymi
jak kostki do gry

teraz
zamknij oczy
spadnie śnieg
zgasi
zielone płomyki drzew
wieżę czerwoną

pod śniegiem
jest noc
z błyszczącym zegarem na szczycie
sową krajobrazu

Zadanie 1.
Omawiany utwór to:
a) ballada
b) baśń
c) wiersz wolny
d) opowiadanie

Zadanie 2.
Na podstawie przeczytanego wiersza zdecyduj, czy informacje są prawdziwe (P), czy fałszywe (F). Zakreśl w kółko prawidłową odpowiedz.
a) w utworze występują regularne rymy ........................................P.............. F,
b) utwór składa się z 6 zwrotek ..................................................P.............. F,
c) we wszystkich zwrotkach występuje jednakowa liczba wersów .........P.............. F,
a) wersy nie składają się z jednakowej liczby sylab ..........................P.............. F,
b) nastrój wiersza jest spokojny i łagodny .....................................P.............. F,

Zadanie 3.
Wypisz z wiersza epitety, porównania i przenośnie.
Na koniec każdy z Was niech namaluje rysunek do wiersza.

 

31.03.2020r.

Klasa 7a,7c

Temat 5: Uważam, że…; moim zdaniem…; według mnie… Jak potwierdzać słuszność swego zdania?

  1. Przeczytaj informacje nt. wypowiedzi argumentacyjnej z podręcznika str. 184.Dla osób, które nie mają podręcznika wysyłam zdjęcie w linku.
  2. Wykonaj zad:

A. Przepisz zdania do zeszytu. W każdej wypowiedzi jedną linią podkreśl tezę, a dwiema liniami –argument.

Uważam, że obowiązkiem człowieka jest dbanie o środowisko naturalne, gdyż dzięki temu będziemy mogli cieszyć się m.in. czystym powietrzem.

Skonstruowano pierwsze roboty, które potrafią samodzielnie podejmować decyzje. Moim zdaniem istnieje zagrożenie, że w przyszłości roboty będą rządzić światem.

Czytanie książek pozytywnie wpływa na umiejętność koncentracji u ludzi, więc powinniśmy jak najczęściej oddawać się lekturze.

B. Sformułuj w zeszycie po dwa argumenty uzasadniające każdą z podanych tez.

Każdy Polak powinien znać jeden powszechnie używany język obcy.

Tylko ludzie o silnym charakterze wspinają się na szczyty gór.

 
 
 
1.04.2020r

klasa 6b,6c

Temat:  Gdy książka pochłonie nas bez reszty... 

                 Na początek dopiszcie swoje skojarzenia do rozpoczętych zdań:
                • Książka jest (jaka?) …
                • Książka (jak na nas wpływa? jakie wrażenia wywołuje?) ....

              Z kolei proszę:
         
- przeczytać informacje o Cornelli Funke oraz Kilku słów o książce ( podręcznik, str. 222 )
                a następnie fragment utworu  Atramentowe serce,
         
- w trakcie cichej lektury szukajcie odpowiedzi na poniższe pytania i zredagujcie w zeszycie notatkę,
              • Zapisz imiona bohaterów występujących w tekście. Kim oni są?
              • Gdzie rozgrywają się opisane wydarzenia?
              • Spróbuj określić czas, w którym dzieją się wydarzenia.
              • Wskaż najważniejsze, Twoim zdaniem, wydarzenie opisane w odczytanym fragmencie tekstu.

 
 
 02.04.2020r.

Drodzy uczniowie i rodzice! Zadania, materiały i zasoby do nauki języka polskiego przesyłane są przez MobiDziennik w dniu lekcji. Utrzymujemy dotychczasową formę komunikacji.
 
 
 
 
Zmieniony ( 03.04.2020. )
 
Sondy
RODZICE
Ważne informacje
Zapisy do klasy pierwszej
Rada Rodziców
Szkoła przyjazna rodzinie
Egzamin ósmoklasisty
Kadra SP 3
Dokumenty szkolne
Fundusz stypendialny
Bezpieczeństwo w sieci
RODO
Kontakt