Menu główne
Start
Aktualności
Gazetka szkolna
Kalendarz roku szkolnego
Egzamin ósmoklasisty
Wydarzenia szkolne
O naszej szkole
Dokumenty szkolne
Wykaz podręczników
Plan lekcji
Zajęcia pozalekcyjne
Świetlica szkolna
Gabinet logopedy
Biblioteka szkolna
Klub Europejski
Programy-projekty-akcje
Projekty unijne
Projekt edukacyjny "Dzieci polskie..."
Projekt Pokłady Kultury
Sport w szkole
Szkoła Promująca Zdrowie
Oddziały szpitalne
SKO
Sześciolatek w szkole
Uczeń z klasą
Foto-galeria
Petycje
RODO
Szukaj
Nauczanie na odległość
Geografia PDF Drukuj Email
Wpisał: Asia   
23.03.2020.

Image

Nauczanie na odległość

 

Nauczyciel pani Joanna Markusik

25.03.2020r.

Klasa 5a, 5b

Link do zasobów:

www.youtube.com/watch?v=36BKYLFpA48

 

Klasa 6c, 6d

Temat:  "Przemysł i usługi we Francji"

 

26.03.2020r. 

Klasa 7 c

Witaj Drogi Uczniu na zdalnej lekcji geografii:
Przygotuj zeszyt i podręcznik, jeśli nie masz podręcznika skorzystaj z epodręcznika.
Zapisz temat:
Temat: Miasta w Polsce.
Na początku zapoznaj sie z tekstem na stronie 113. Zwróć uwagę na wybrane funkcje miast. (tabela)
W zeszycie zapisz co to jest miasto.
Nastepnie zapoznaj się z poniższym filmem, w którym poznasz największe miasta Polski.
Link do zasobów:
www.youtube.com/watch?v=pv-tInqXTu8
Teraz zwróć uwagę na stronę 114- 115 (przeczytaj tekst), dowiesz się jakie były przyczyny rozwoju tych miast.
Zwróć uwagę na mapę na stronie 117. Wpisz do zeszytu 5 dużych miast – powyżej 500 000 mieszkańców.
Zadanie domowe.
Wymień typy aglomeracji oraz wyjaśnij czym się różnią od siebie. (podpowiedź  strona 118).  Napisz kilka zdań o naszym mieście (jakie pełni funkcje). Zadanie będzie oceniane, prześlij odpowiedz zapisaną  odręcznie w zeszycie do 2 kwietnia. Prace będą ocenione 3 kwietnia.
Pozdrawiam
Pani Asia

 

Klasa 8 c

Witaj Drogi Uczniu na zdalnej lekcji geografii:
Przygotuj zeszyt i podręcznik, jeśli nie masz podręcznika skorzystaj z epodręcznika.
Temat: Fauna i flora lasów deszczowych.
Jak pamiętasz z naszej ostatniej lekcji omawialiśmy lasy równikowe, wypisywałeś przykłady roślin i zwierząt (zajrzyj na stronę 117-119).  Dzisiaj zapraszam Cię na wirtualną wycieczkę z wielkim podróżnikiem Wojciechem Cejrowskim. Obejrzyj film życie codzienne w Amazonii i zrób z filmu notatkę w zeszycie przedmiotowym.  Zadanie będzie oceniane, prześlij odpowiedz zapisaną  odręcznie w zeszycie do 2 kwietnia. Prace będą ocenione 3 kwietnia.

Link do zasobów:

vod.tvp.pl/video/boso-przez-swiat,zycie-codzienne-w-amazonii,51963

Pozdrawiam

Pani Asia

PS. Drogi Uczniu, jeśli jeszcze nie wykonałeś map konturowych (Ameryka Północna i Południowa) to wciąż możesz to zrobić. Zachęcam.

 

27.03.2020r.

 klasa 6a,6b

Witaj szóstoklasisto na zdalnej lekcji geografii!

Przygotuj zeszyt przedmiotowy oraz podręcznik. Jeśli nie masz podręcznika to skorzystaj  z poniższego linka.

flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Geografia-planeta-nowa[RE][kl_6][pr_2019]/?_ga=2.255093579.298117111.1585224944-24687622.1585224944

Na początek zapisz temat "Przemysł i usługi we Francji"

Na początek przypomnij sobie gdy rozmawialiśmy o wielkich miastach m.in. Paryż, co Ci się z nim kojarzy?

Teraz określ położenie geograficzne Francji. Spójrz na stronę 48 w podręczniku.

Widać jak wielkim państwem jest Francja, która położona jest w zachodniej części Europy między Oceanem Atlantyckim, a Morzem Śródziemnym. 

Zapisz w zeszycie położenie Francji tzn to co jest pogrubionym tekstem.

Zapoznaj się teraz  z tekstem z podręcznika na stronie 107-110.

Po przeczytaniu już wiesz, że we Francji duże znaczenie ma produkcja środków transportu, sprzętu elektronicznego oraz wyrobów chemicznych i farmaceutycznych. Do ważnych usług należą usługi transportowe, badawczo-rozwojowe, turystyczne oraz handel.

Zapisz to w zeszycie.

Zadanie domowe

Drogi Uczniu 

W załączniku znajduje się Karta Pracy (5 zadań - nie musisz ich drukować, możesz przepisać je do zeszytu, natomiast zadanie z mapą uzupełnij tylko wpisując do poszczególnych  miast nazwy wyrobów przemysłowych. To zadanie na ocenę, czekam na nie do 8 kwietnia.)

Powodzenia

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia!

 

30.03.2020r.

Klasa 5 c

Witaj piątoklasisto na zdalnej lekcji geografii!

Przygotuj zeszyt przedmiotowy oraz podręcznik. Jeśli nie masz podręcznika to wejdź na stronę Nowej Ery i pobierz go.

Na początek zapisz temat "Krajobraz rolniczy Wyżyny Lubelskiej oraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej”

Na początek przypomnij sobie gdy rozmawialiśmy o rodzajach krajobrazów? W temacie jest krajobraz rolniczy?, więc już wiesz, że to krajobraz przekształcony przez człowieka tzn kulturowy.

Spójrz na stronę 64 w podręczniku, tam jest z prawej strony mapa, na niej określone jest położenie Wyżyny Lubelskiej.

Zapoznaj się z tekstem ze strony 64-67, następnie wyjaśnij pojęcie wąwóz oraz less (podpowiedź znajdziesz na stronie 64 i 65), wpisz je do zeszytu.

Obejrzyj krótki filmik na temat wąwozów

www.youtube.com/watch?v=b9caXM2zyNA

Teraz zapoznaj się z tekstem na stronie 68-71 i wyjaśnij pojęcie krasowienie

Obejrzyj film jak powstają nacieki w jaskini

www.youtube.com/watch?v=HdX29AeZ8xY

Zadanie domowe dla chętnych

Narysuj jaskinię wraz z jej wszystkimi elementami. Podpisz nacieki (podręcznik str. 70)

Powodzenia, życzę dużo zdrówka.

Pani Asia

 


Klasa 5 d

Witaj piątoklasisto na zdalnej lekcji geografii!

Przygotuj zeszyt przedmiotowy oraz podręcznik. Jeśli nie masz podręcznika to wejdź na stronę Nowej Ery i pobierz go.

Na początek zapisz temat "Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej”

Spójrz na stronę 68 w podręczniku, tam jest z prawej strony mapa, na niej określone jest położenie Wyżyny Krakowsko- Częstochowskiej.

Zapoznaj się z tekstem ze strony 68-71, następnie wyjaśnij pojęcie krasowienie (podpowiedź znajdziesz nastronie 68), wpisz je do zeszytu.

Obejrzyj film jak powstają nacieki w jaskini

www.youtube.com/watch?v=HdX29AeZ8xY

Zadanie domowe dla chętnych

Narysuj jaskinię wraz z jej wszystkimi elementami. Podpisz nacieki (podręcznik str. 70)

Powodzenia, życzę dużo zdrówka.

Pani Asia

 

31.03.2020. 

Klasa 7a, 7b

Witaj Drogi Uczniu na zdalnej lekcji geografii:

Przygotuj zeszyt i podręcznik, jeśli nie masz podręcznika skorzystaj z podręcznika dostępnego na stronie wydawnictwa Nowa Era

Zapisz temat:

 Temat: Urbanizacja w Polsce i w Europie.

Na początku zapoznaj się z tekstem na stronie 113. Zwróć uwagę na wybrane funkcje miast. (tabela)

W zeszycie zapisz co to jest miasto.

Następnie zapoznaj się z poniższym filmem, w którym poznasz największe miasta Polski.

Link do zasobów:

www.youtube.com/watch?v=pv-tInqXTu8

Teraz zwróć uwagę na stronę 114- 115 (przeczytaj tekst), dowiesz się jakie były przyczyny rozwoju tych miast.

Zwróć uwagę na mapę na stronie 117. Wpisz do zeszytu 5 dużych miast – powyżej 500 000 mieszkańców.

Zadanie domowe.

Wymień typy aglomeracji oraz wyjaśnij czym się różnią od siebie. (podpowiedź  strona 118).  Napisz kilka zdań o naszym mieście (jakie pełni funkcje). Zadanie będzie oceniane, prześlij odpowiedz zapisaną  odręcznie w zeszycie do 7 kwietnia. Prace będą ocenione do 10 kwietnia.

Pozdrawiam

Pani Asia

 

01.04.2020r.

Klasa 5a, 5b

Witaj Drogi Uczniu na zdalnej lekcji geografii:

Przygotuj zeszyt i podręcznik, jeśli nie masz podręcznika skorzystaj z podręcznika dostępnego na stronie wydawnictwa Nowa Era

Zapisz temat:

 Temat: Pierwsze podróże geograficzne.

Na początku wskaż i głośno nazwij wszystkie kontynenty i oceany (ostatnia strona w książce – wkładka z mapą), następnie zapoznaj sie z tekstem na stronie 91-97. Zwróć uwagę na mapy na stronie 94-95.

W zeszycie zapisz co nazywamy epoką wielkich odkryć geograficznych.

Teraz otwórz poniższą stronę Zapoznaj się z tekstem oraz mapami tam zawartymi. Wykonaj zadania  od 1 do 7, możesz je od razu sprawdzić. Zadanie 7 przepisz do zeszytu (kilka zdań). Nie musisz mi tego przesyłać, gdyż odpowiedzi sprawdzisz od razu na stronie.

epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/DDKT9XZpB

Na zakończenie zadanie domowe długoterminowe:

Scharakteryzuj szczegółowo jednego wielkiego odkrywcę poznanego na lekcji, - pracę wykonaj odręcznie w zeszycie przedmiotowym, zrób zdjęcie i wyślij, praca będzie oceniana, termin 15 kwietnia. Pracę możesz wzbogacić mapą, rysunkami itp.

Powodzenia

Pani Asia

 

Klasa 6c, 6d

Witaj szóstoklasisto na zdalnej lekcji geografii!

Przygotuj zeszyt przedmiotowy oraz podręcznik. Jeśli nie masz podręcznika to skorzystaj  ze strony internetowej Nowej Ery – tam go pobierz

Zapisz temat "Energetyka w Europie"

Na początek zastanów się skąd się bierze energia w Twoim domu?

Zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronie 114-119, zwróć uwagę na podział energii (schemat str 115)

Już wiesz, że energia może być odnawialna lub nieodnawialna.

Obejrzyj teraz poniższe filmy:

epodreczniki.pl/a/film/DXuql0qRi

www.youtube.com/watch?v=SE7FzUFKUwY

Na podstawie przeczytanego tekstu oraz filmów wyjaśnij w zeszycie i zapisz  teraz czym różną się te dwa typy energii.

Poniższe punkty przepisz do zeszytu:

1.      Większość energii elektrycznej w Polsce wytwarzana jest w elektrowniach węglowych. W Europie prawie ½ zajmują elektrownie cieplne.

2.      Znacznie mniej negatywny wpływ na środowisko mają elektrownie korzystające z odnawialnych źródeł energii: wiatru, wody, światła słonecznego i ciepła z wnętrza Ziemi.

Zadanie domowe dla chętnych! Opisz jak doszło i co spowodowało (skutki) awarii elektrowni jądrowej w Czarnobylu. Praca napisana w zeszycie odręcznie do 7 kwietnia.

 Pozdrawiam

Asia Markusik

 

 

01.04.2020r.

Szanowni rodzice, drodzy uczniowie!

Wszystkie materiały do lekcji geografii (zadania, linki) przesyłane są na mobiDziennik w dniu lekcji. Utrzymujemy dotychczasową formę komunikacji.

 

Zmieniony ( 03.04.2020. )
 
Sondy
RODZICE
Ważne informacje
Zapisy do klasy pierwszej
Rada Rodziców
Szkoła przyjazna rodzinie
Egzamin ósmoklasisty
Kadra SP 3
Dokumenty szkolne
Fundusz stypendialny
Bezpieczeństwo w sieci
RODO
Kontakt